Yoga Hold Typer 2017-08-17T10:07:14+00:00

yoga-holdtyper-oeverst-3

“If you try hard today, apply your concentration one hundred percent, follow the directions step by step, and use your strength where called for, then you are doing a perfect posture for you today. This is what it means to try the right way. You give a one hundred percent effort in all aspects, and you receive one hundred percent of the benefit, medically, physically and mentally.”

Bikram Choudhury

YOGA HOLDTYPER

HVILKET HOLD SKAL JEG VÆLGE ?

Nedenfor finder du en beskrivelse af de enkelte hold,
men vi synes også, du skal komme forbi vores studie eller sende os en mail,
så vi kan vejlede dig godt i gang med din yogapraksis.

Klassisk Hot Yoga

Denne klasse er egnet for alle

Denne klasse er inspireret af den klassiske Bikram Yoga serie, som er udviklet af Bikram Choudhury. Bikram Yoga serien udspringer af Hatha Yoga og Vinyasa Yoga og udføres i 37 graders varme, så det svarer til en normal kropstemperatur. Hot Yoga Klassisk er en fast sekvens af stillinger. På en klassisk Hot Yoga time arbejder du med alle muskler, led, organer og blodkar, hvilket medfører en lang række helbredsmæssige fordele. Klassisk Hot Yoga er udfordrende, men alle kan være med.

Klassisk Hot Yoga fast sekvens af stillinger i 37 grader i 90 minutter
Denne klasse tilbydes også i 60 minutter med færre stillinger

”Yoga is 99% practice 1% theory”

Sri K. Pattabhi Jois

klassisk-hot-yoga-04

vinyssa-3

Hot Vinyasa flow

Vinyasa betyder ”bevægelsesåndedrætssystem” , og essensen er at skabe et dynamisk sammenhæng mellem åndedrættet og yogastillingerne. Vinyasa flow, ligesom andre yoga stilarter, stammer fra den klassiske Hatha Yoga og tilføjer denne et legende og bevægende element, hvor du vil bevæge dig fra den ene øvelse til den næste. Det vedvarende fokus på bevægelse og åndedræt kan frembringe en tilstand af meditation i bevægelse. Hot Vinyasa flow er et forfriskende alternativ til den Klassiske Hot Yoga time. På denne time vil tempoet være lidt højere og mere dynamisk, hvilket skaber en balance af styrke og fleksibilitet, lethed og tyngde, bevægelse og stilhed.
Denne klasse er for dig, der ønsker en mere dynamisk yogapraksis i kontinuerlig bevægelse. Det fascinerende ved Vinyasa flow er også, at der aldrig er to ens klasser, der er masser af kreativitet involveret, når underviserne sammensætter en yogasektion.

Klasserne vil variere mellem 60-80 minutter med en temperatur mellem 32 – 35 grader.

”When the breath control is correct, mind control is possible”

Pattabhi Jois

Hot Vinyasa flow I

Denne klasse er egnet for alle

Hot Vinyasa flow I er en yogapraksis for nybegyndere såvel som mere øvede. Nybegyndere vil opleve at Vinyasa flow I er en effektiv vej til at opbygge fysisk styrke i muskler såvel som forbedret hjerte og lungefunktion – og derudover skabe ro i sind og krop.

Hot vinyasa I tilbydes også ved stue temperatur

Klasserne på Vinyasa flow I vil variere mellem 60-80 minutter

mandala-tegn

Hot Vinyasa flow II

Denne klasse anbefales til lettere øvede og øvede

Vinyasa flow II er for dig, som er kendt med de grundlæggende principper i Vinyasa flow I. I denne time udforsker vi mere udfordrende stillinger på et let øvet og øvet niveau – såsom omvendte stillinger og armbalancer. Klasserne her vil variere mellem 60-80 min. Klasserne på 60 min. vil oftest være mere kraftfulde. Så timerne på 60 min er velegnet til dig som har brug for en powerful yogapraksis på kortere tid.

Hot Vinyasa II tilbydes også ved stuetemperatur.

Klasserne her vil variere mellem 60-80 minutter

hatha-4

Hatha II

Denne klasse er for dig, der er på udkik efter en mere avanceret klasse

I Hatha II vil du opleve en bredere vifte af mere avancerede stillinger. Her vil du bl.a. lege med omvendte stillinger (hovedstand, håndstand og armbalancer), bagoverbøjninger, stående og siddende stillinger med tvist, bindinger med mere. På dette niveau udfordrer du din styrke, udholdenhed, fleksibilitet og lærer at udforske din krop og yogapraksis inden for dine egne grænser. Du behøver ikke være en rutineret udøver for at deltage i denne klasse, men et godt fundament i yoga anbefales. Denne time er en spændende måde at lege med kroppens muligheder på.

Ashtanga Vinyasa Yoga

Denne klasse anbefales at have lidt kendskab til yoga

Ashtanga er en udpræget dynamisk yogapraksis, hvor man bevæger sig ind og ud af forskellige stillinger i en struktureret og fastlagt sekvens. I Ashtanga synkroniseres åndedræt og bevægelse i et flow som I Vinyasa flow. Når du bliver kendt med Ashtanga, vil du opleve essensen af yogaens dynamik mellem praksis og filosofi. Ashtanga er en aktiv yogapraksis, som med tiden viser sig at være yderst meditativ og frigørende.

Ashtanga i sin moderne form blev udviklet af Sri K. Pattabhi Jois i Mysore i Sydindien.
Alle kan dyrke Ashtanga, ifølge Sri K. Pattabhi Jois, han skriver: “Der er ingen aldersgrænse for praksissen af yoga, alle kan praktisere – kvinder, mænd, den svage og dem som er syge eller invalide, faktisk finder kun dovne personer praksissen af de yogiske grene uanvendelig.” Det er dog naturligt, at man tilpasser sin yogapraksis efter evne og alder.

“Yoga is an internal practice the rest is just a circus”

Pattabhi Jois

ashtanga-01

yin-yoga-01

yin-yoga-05

Yin Yoga

Denne klasse er egnet for alle

Yin Yoga er specielt designet til at fokusere på bindevævet, som former og beklæder muskler, sener, ligamenter, læderhud, underhud og organer, så udover øget smidighed og udholdenhed er formålet med Yin Yogaen, at stimulere den vitale energi, der som vores blod flyder gennem kroppen og vores bindevæv. Meridianerne er ifølge den østlige lægevidenskab og filosofi de energibaner, hvorigennem vores vitale energi flyder. Når bindevævet strækkes, afhjælpes evt. blokeringer, hvilket kan øge kroppens energi og velvære. I Yin Yoga benyttes ikke stillinger, som er meget udfordrende for musklerne, men stillingerne holdes længere end på de andre Yoga timer, op til flere minutter. Denne metode giver også kroppen mulighed for at slippe dybere muskelspændinger og strække leddene inde omkring sener og ligamenter.

”Feel the internal flow of Chi and expand with it”

Yin flow

Denne klasse er egnet for alle

I Yin flow klasserne kombinerer vi bevægelse og mere fysisk muskelarbejde med de dybe Yin-stræk. Denne time er for alle, tempoet er langsomt og meditativt, men kombinationen af det blide flow, åndedrættet og de dybe stræk, skaber en stille symfoni af sammenhængende enhed, sindet sættes frit, og Yin praksissen kan blive en rytmisk dans.

SIMPLIFY

Less is the new more.
Simplify yourself,
as much as possible.

Zen Saying

yin-yoga-06

gravid-yoga-04

Gravid- yoga

Denne klasse er fra starten af graviditet og hele vejen til fødslen

Gravid-yoga er et frirum til at være til stede, falde til ro og give plads til de nye sider af dig selv, som vokser frem i graviditeten. De prænatale undervisningstimer er designet til at øge kropsbevidstheden gennem yogastillinger, åndedræt og afspænding. Du får konkrete metoder, der under fødslen kan hjælpe dig, så du bedre kan hengive dig til fødselsprocessen. Timerne holdes i givende og støtende atmosfære i samvær med andre gravide.

”Skræddersyet Yoga til mor og barn”

Yoga Life barreConcept

Yoga Life´s BarreConcept er barre træning, som består af et lækkert miks af Ballet, Yoga og Pilates, hvilket giver en funktionel og effektiv træning, som ikke blot styrker og toner kroppen, men som også forbedre din kropsholdning, gør dig mere fleksibel og træner de lange muskelfibre.
Disse timer kan forkomme i Hot 37 grader og i almindelige stuetemperatur.

“This time, like all time, is the right time”

Yoga enetimer

Yoga enetimer er for dig, som ønsker optimal udvikling af din yogapraksis. Hver session tager tager 100 % udgangspunkt i dig og din yogapraksis og tager 1,5 time. Uanset om du allerede er rutineret yogi eller er nybegynder, har du her en mulighed for at komme dybere og længere ind i din yogapraksis. Du vil opleve, at du efterfølgende vil få mere ud af din yogapraksis, og du vil blive overrasket over, hvor meget din krop og dit sind egentlig kan, når der sættes fokus på din krops ressourcer og muligheder.

“Respect your body, it´s the only one you get.”

Gotved

Gotved, dans og bevægelse er en kombination af den klassiske Gotved totaltbevægelse og sving, samt dans, puls og styrke.
Alle kan være med, pulsen kommer godt op, du bliver glad i låget, du udfordre din hjerne og krop ved at lave forskellige koordinerings dansetrin samt kroppen bliver løsnet og og frigjort.
Masser af fed musik som underbygger og motivere kroppen.

Vi ses på dansegulvet

TRX

Core, styrke og stabilitet træning. Vi træner i 45 minutter intensiv intervaltræning. Hvis du vil være efektiv, kan du møde op lidt før og selv varme op. Din fedtforbrænding og muskelopbygning vil være effektiv. Lover du vil se et resultat efter kort tid. De fleste skal nok regne med 3 uger minium 2 gange om ugen.

Hård træning, godt resultat.